3 kroky na e-komunikáciu s daniarmi

Reading Time: 3 minutes

Od 1. 7. 2018 platí nový spôsob komunikácie s Finančnou správou SR (daňovými úradmi). Koho sa týka podanie daňového priznania elektronicky a ako na to?

Kto musí podať daňové priznanie elektronicky?

  • platca dane z pridanej hodnoty (DPH)
  • právnická osoba zapísaná v obchodnom registri
  • fyzická osoba – podnikateľ, živnostník registrovaná k plateniu dane z príjmu
  • daňový poradca, ktorý zastupuje daňový subjekt (fyzickú osobu – živnostníka alebo právnickú osobu – spoločnosť)

 

 

Ako na to?

3 kroky k e-komunikácii:

  1. REGISTRÁCIA
  2. POTVRDENIE REGISTRÁCIE
  3. AUTORIZÁCIA

 

Registrácia

 

je prvým krokom pre  elektronické podanie daňového priznania. Registráciu vytvoríte na portáli Finančnej správy SR 3 spôsobmi, cez:

  • eID – občiansky preukaz s elektronickým čipom – okrem OP s čipom musíte mať aktivovaný BOK kód.
  • KEP – kvalifikovaný elektronický podpis – po registrácii sa podpíšete svojím KEP-om.
  • registračný formulár

 

Potvrdenie registrácie

 

  • eID – po kliknutí na eID registráciu doplníte údaje do tabuľky a odošlete. Po registrácii vám príde email s aktivačným linkom, ktorý potvrdíte. Kliknutím na aktivačný link potvrdíte registráciu. Po spracovaní FS SR obdržíte druhý aktivačný email s identifikátorom.
  • KEP (e-podpis) – po kliknutí na KEP registráciu sa podpíšete svojím KEP-om, vyplníte údaje v tabuľke a odošlete. Po registrácii vám príde email s aktivačným linkom, ktorý potvrdíte. Kliknutím na aktivačný link potvrdíte registráciu. Po spracovaní FS SR obdržíte druhý aktivačný email s identifikátorom.
  • registračný formulár – po kliknutí na registračný formulár doplníte údaje, odošlete a FS SR vám pošle email s aktivačným linkom. Po jeho potvrdení dostanete notifikačný email, ktorý je nutné vytlačiť a odniesť na Finačnú správu. Pracovník úradu registráciu dokončí za vás.

 

Autorizácia

 

Ak ste registráciu urobili pomocou eID alebo KEP-u, autorizácia prebehne z pohodlia vášho domova. Keď OP s čipom alebo e-podpis nemáte alebo ho nechcete používať, je nutná návšteva Finančnej správy, kde autorizáciu dokončí úradník za vás. Musíte odovzdať tieto dokumenty:

  • notifikačný e-mail – vytlačený
  • 2 x dohodu o elektronickom doručovaní (s úradne overeným podpisom alebo musí byť podpísaná priamo pred úradníkom na daňovom úrade)
  • fyzická osoba – vyplnený evidenčný list
  • fyzická osoba-podnikateľ – živnostenský list
  • právnická osoba – výpis z obchodného registra
  • v prípade zastupovania – úradne overené splnomocnenie

Po ukončení autorizácie dostanete identifikátor, pomocou ktorého sa budete na portáli Finančnej správy prihlasovať.

S e-komunikáciou vám pomôže aj toto video. Pre spustenie kliknite sem.

 

Poznámka:

Proces registrácie, autorizácie a prihlásenia môže pár dní trvať, preto je vhodné zaregistrovať sa s dostatočným časovým predstihom.

 

Prihlásenie 

Posledným krokom k úspešnému podaniu daňového priznania je prihlásenie na portál FS SR:

  • eID – prihlásite sa pomocou BOK kódu a OP s čipom
  • KEP – prihlásite sa cez zaručený elektronický podpis a podpíšete sa svojím e-podpisom.
  • registračný formulár – prihlásite cez identifikátor a heslo obdržané pri autorizácii na daňovom úrade

Daňové priznanie môžete podať elektronicky prostredníctvom služby e-podanie na ​www.OnlinePriznanie.sk.​